We Accept Dinar & Dirham

Kami hanya menerima Dinar & Dirham KGT sahaja. Sila call/sms untuk mengetahui harga KHAL dalam Dirham.

Sunday, April 3, 2011

Khasiat dan Kelebihan KHAL

Khasiat dan kelebihan KHAL yang kami senaraikan di bawah ini adalah satu kenyataan yang tercatat dalam kitab-kitab perubatan Islam. Catatan ini sudah lama wujud, dikenali umum serta diamalkan sejak zaman Nabi Muhammad  saw hingga ke hari ini. KHAL adalah "minuman kesihatan Sunnah Nabi-nabi". bukan satu penemuan atau kajian baru seperti sesetengah makanan kesiahatan yang lain.


(Keterangan lanjut Khasiat KHAL, sila rujuk dalam Kitab-kitab Perubatan Islam dalam bab KHAL yang kami senaraikan di akhir risalah kecil ini)

Di antara khasiat KHAL ialah :
  1. Menurunkan kandungan gula dalam darah, serta mengekalkan darah pada tahap yang konsisten dan menurunkan darah tinggi.
  2. Membuang kolestrol lemak di badan terutamanya pada sistem usus di perut, lemak di saluran jantung, lemak di buah pinggang, mambaiki fungsi buah pinggang dan lemak berlebihan yang boleh membawa pelbagai penyakit dengan cara memulihkan sel-sel organ badan.
  3. Membantu serta mengawal dan mengimbangkan berat badan (obesiti) bagi mengelak daripada terjadinya penyakit kencing manis. KHAL juga boleh diamalkan oleh kanak-kanak yang mengalami obesiti (kanak-kanak belasan tahun).
  4. Membantu mengawal metabolisme kalsium, menstabilkan asic dalam badan dan dapat merawat masalah gout.
  5. Awet muda, membentuk badan yang cantik (slimming), keremajaan kulit di muka, dan mengurangkan lemak di perut. Kulit kelihatan sihat, melegakan kulit ynag kelihatan terbakar terutamanya di muka, tangan dan bintik-bintik hitam di kulit,
  6. Membantu mengatasi masalah sembelit, terjadinya buasir, menstabilkan air kencing, mencuci bunag pinggang, pundi kencing, kencing rasa tak puas bagi lelaki dan perempuan kerana KHAL membunuh bakteria berbahaya (E-Coli).
  7. mencegah dari awal terjadinya batu karang di pundi kencing, buah pinggang dan batu di hempedu.
  8. Membantu serta ,encegah masalah kuman dan bakteriadari organ organ terutamanya di usus, tisu-tisu badan serta sendi dan masalah arthritis (masalah tunang).
  9. Membantu serta melegakan masalah sakit kerongkong, saringitis, menguatkan gigi, gusi dan kuman (bakteria) di mulut.
  10. Membantu serta merawat pesakit asma, selsema, batuk yang berpanjangan dan sinus (resdung) untuk bernafas secara normal.
  11. Melegakan kepenatan, sakit kepala serta membuang kepanasan badan dan memulihkan tenaga.
  12. Mencegah masalah kelemumur, kegatalan kulit kepala, rambut kering, rambut gugur dan botak.

No comments:

Post a Comment