We Accept Dinar & Dirham

Kami hanya menerima Dinar & Dirham KGT sahaja. Sila call/sms untuk mengetahui harga KHAL dalam Dirham.

Sunday, April 3, 2011

Kenyataan KHAL oleh Ulama' Perubatan Islam Silam

(Maksudnya) "Sebaik-bak hidangan ialah KHAL, kerana dapat memecahkan lemak di badan dan menghidupkan hati."

Saiyidina Ali (karramallah) berkata

(Maksudnya) "Minumlah oleh kamu KHAL, kerana KHAL dapat membunuh ulat-ulat (bakteria atau kuman) di dalam perut."

Lihat dalam Kitab Perubatan Saiyidina Ali (k.w.), Oleh Muhsin Aqil, Darul Mahajjah Al-Baida', Bairut, 1418H, muka surat 320,325.

Kebaikan KHAL menurut Ulama' Perubatan Islam terkenal iaitu Ibnu Sina (Tahun 370-428H) dalam kitab beliau Al-Quran fi Al-Tib Tahqiq dan Ta'liq oleh Sa'id Al-Lahham, juzuk I, Darul Fikri, Bairut Tahun 1414H, muka surat 908-909.

(Maksudnya) KHAL dapat mencegah sebrang pembengkakan di badan (bisul, kanser), menyucikan darah, membaiki masalah pencernaan di perut, masalah usus, kerongkong, kahak, batuk yang berpanjangan, menjaga kulit daripada kepanasan matahari, mengatasi masalah lemak-lemak di badan (kolestrol), menstabilkan asid dan garam di badan, membuang keracunan badan (toksik), masalah rahim, menguatkan gigi, mata, telinga serta mengembalikan tenaga lelaki dan perempuan.

(Lihat juga kitab, Saidaliyyatu Ibnu Sina, Syarah dan Ta'lik oleh Ridho 'Ayash, Darus As-Surur, Bairut, Tahun 1420H, muka surat 725-727).

Kebaikan KHAL menurut Ulama' Islam terkenal iaitu Ibnu Qaiyim Al-Jauziyah (Tahun 691-751H) dalam kitab beliau Al-Tib Al-Nabawi Darul Kitab Al-'Arabi, Bairut 1410H, muka surat 233.

(Maksudnya) KHAL bermanfaat untuk mengatasi masalah gastrik di perut, masalah hempedu (membersih hempedu dari lemak yang membentuk batu), mencegah terhadap bahayanya ubat-ubatan (kesan sampingan daripada ubat yang pelbagai) yang boleh membawa kepada kematian. KHAL dapat melancarkan susu ibu dan melancarkan perjalanan darah yang berketul dalam perut (masalah gangguan haid). KHAL bermanfaat untuk masalah limpa, membersihkan usus (membuang toksik di perut), menguatkan sistem perut (masalah buasir), menghilangkan masalah dahaga (panas badan), mencegah sebarang pembengkakan yang akan terjadi di tubuh manusia (seperti kanser, bisul dan sebagainya), membantu sistem penghadaman makanan yang kasar dan membersihkan darah manusia (darah yang beracun).

No comments:

Post a Comment