We Accept Dinar & Dirham

Kami hanya menerima Dinar & Dirham KGT sahaja. Sila call/sms untuk mengetahui harga KHAL dalam Dirham.

Sunday, April 3, 2011

Kenapa KHAL Dicampur Dengan Madu?

Produk KHAL keluaran Perniagaan Qurba mencampurkan madu lebah asli dari negara Islam Iran kerana beberapa sebab, di antaranya :
  1. Terdapat saranan atau suruhan yang banyk dalam kitab-kitab perubatan Islam supaya KHAL baik dimakan bersama madu. Hal ini tidak bertentangan dengan kaedah perubatan yang dicadangkan.
  2. Campuran madu dan KHAL dapat menstabilkan rasa yang sedap diminum kerana KHAL bersifat masam dan madu bersifat manis.
  3. Kedua-dua madu dan KHAL adalah dua bahan yang bersifat pemangkin kepada ketahanan produk ini daripada rosak, basi, berkulat dan sebagainya.
  4. Campuran KHAL bersama madu asli akan memenuhi keberkesanan yang maksimum untuk kesihatan badan serta dapat mengatasi dan merawat pelbagai masalah penyakit manusia.
  5. Paling penting madu sendiri memang sudah dikenali umum dalam semua bentuk tamadun perubatan di dunia sebagai bahan perubatan yang sangat baik. secara ringkasnya kami mencatatkan kelebihan madu dalam perubatan Islam, antaranya :
  • Madu adalah ubat yang turun bersama wahyu dalam Al-Quran terdapat surah khas tentang madu lebah iaitu Surah Al-Nahl.
  • Penegasan dari Allah SWT dalam Al-Quran bahawa madu lebah adalah penawar, pengubat, dan penyembuh kepada penyakit manusia. Maksud Al-Quran, surah Al-Nahl, ayat 65-69 maksudnya,
"Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah, buatlah sarang-sarang di bukit-bukit, di pohon-pohon kayu dan di tempat-tempat yang dibuat manusia, kemudian makanlah dari tiap-tiap (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah memudahkan (bagimu). Dan dari perut lebah itu, keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya. Di dalamnya terdapat ubat yang boleh menyembuh penyakit bagi manusia. Sesungguhnya pada demikian itu, benar-benar terdapat tanda kebesaran  Tuhan bagi orang yang memikirkannya."
  • Terdapat khasiat yang terlalu banyak pada madu lebah sepertimana dalam kitab perubatan Islam dan moden. Di antarnya dalam kandungan mdu terdapat banyak vitamin seperti vitamin A, D, E, K, B1, B4, B5, dan C. Semua vitamin yang disebut ini sangat berguna untuk tubuh badan. Kami tidak menghuraikan setiap satu kegunaan vitamin tersebut untuk tubuh badan kerana akan menjadikan risalah ringkas ini terlalu panjang.
Secara ringkasnya campuran KHAL bersama madu asli diharpakan dapat memenuhi kehendak Khazanah perubatan Islam. Diharapkan  produk yang pihak Qurba pasarkan ini membantu umat Islam khususnya di Malaysia dami kehidupan yang sempurna di dunia dan juga di akhirat.

No comments:

Post a Comment