We Accept Dinar & Dirham

Kami hanya menerima Dinar & Dirham KGT sahaja. Sila call/sms untuk mengetahui harga KHAL dalam Dirham.

Sunday, April 3, 2011

Kandungan Kesihatan Badan Dalam KHAL

Kenapa KHAL diperlukan oleh tubuh badan?

Menurut kitab perubatan Islam klasik, moden serta kajian buku-buku perubatan moden menyatakan bahawa KHAL adalah minuman yang kaya dengan kandungan potassium bagi membantu mengekalkan keremajaan (awet muda) kerana peranan potassium menjadikan kulit tegang, tidak berkedut dan mencegah garis-garis halus di muka. Potassium juga berguna untuk kecerdasan, tidak letih dan malas bergerak serta kelihatan riang.

KHAL adalah makanan dan minuman kesihatan yang unik kerana ia bersifat asidik pada rasa tetapi berbahaya kepada tubuh. KHAL adalah minuman beralkali yang dapat mengimbangkan asid dalam badan manusia serta mengembalikan keseimbangan pH dalam tubuh.

Selain potassium dan asidik, KHAL juga kaya denganvitamin seperti vitamin C, vitamin E, vitamin B1, vitamin B6, beta-karotena dan vitamin P (bioflavonoid). KHAL diperlukan oleh tubuh badan sebagai ejen pembersih badan, organ-organ dalam badan untuk menyingkirkan bakteria-bakteria negatif, kuman-kuman, bau badan serta memulihkan semua organ penting tubuh badan untuk bekerja dengan baik bagi mencapai kesihatan yang maksimum.

KHAL dapat memotong lemak, memotong kolestrol, memotong asid-asid tidak diperlukan oleh badan (menstabilkan asid dalam badan), memotong lebihan gula yang membawa kepada kencing manis (diabetes), memotong garam yang berlebihan akibat daripada pengambilan garam yang terlalu masin dalam makanan atau memakan terlalu banyak makanan yang membentuk garam yang tinggi. Akibat daripada pengambilan yang berlebihan, sistem darah dalam tubuh kita akan berisiko tinggi menghidapi masalah tekanan darah tinggi yang membawa kepada penyakit strok atau lumpuh, badan terketar-ketar, lup, nyanyuk, dan sebagainya.

Secara ringkasnya KHAL sangat diperlukan oleh tubuh badan kerana penggunaan KHAL secara rutin (jangka masa panjang) akan mengurangkan keperluan kita berjumpa dengan doktor, tidak membazir wang, masa dan tenaga serta yang pentingnya kelihatan sihat dan dapat beribadat kepada Allah dengan baik, segar dan awet muda kerana KHAL adalah pemangkin kesihatan yang utama digunakan sejak berkurun lamanya sepertimana yang disebut dalam kitab-kitab perubatan Islam klasik, moden dan buku-buku perubatan Barat.

No comments:

Post a Comment